Panduan memilih kolagen yg baik

Hai semua.
Harini ini nak bantu anda semua dalam memilih collagen yang baik. Mesti ramai yang keliru sebab banyak pilihan jenama collagen di pasaran (lepas ni bolehla nilaikan collagen pilihan anda memenuhi panduan ini atau tak [sumber: Aula]
  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yang collagen yang disuntik. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan
  2. Pilih size collagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size membantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap collagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi kesan lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan collagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
  4. Pastikan collagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri
  6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tetapi pastikan ia juga mengandungi glucosamine untuk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin

Alhamdulillah.. kolagen pilihan hati saya cukup syarat panduan. Kenalkan Shaklee Collagen Powder

Price is What we Pay, Value is what we get.

norliza,
Shaklee Independent Distributor,1105185
0177573421
erysliza@gmail.com


Collagen Powder Shaklee terbaik?

Assalamualaikum.
Hari ini post tentang Produk pula ye. Produk : Shaklee Collagen Powder. 
1 Kotak mengandungi 15 Sachet dan saya telah makan hampir 30 sachet :)
1. Kolagen Daripada Sisik Ikan Merah
Kolagen ni datangnya dari bnyk sumber, ada produk yang berasal dari tomato, blueberry, brokoli, rumpai laut dan lain-lain. Tetapi Kolagen Shaklee berasal dari sisik ikan merah. Kenapa?
Tahukah anda ikan merah hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m (5km)? Makin dalam lautan tu makin tinggi tekanannya kan dan sebab tulah ikan biasa sukar untuk hidup dalam kedalaman tersebut. Berbeza dengan ikan merah, ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pound (9kg), bertelur dan hidup bebas dalam kedalaman tersebut. 
Sebab inilah ikan merah sumber kolagen terbaik dan tahan lasak :
  • Sangat lasak dan elastik
  • Kepaduan sel yang sangat tinggi
  • Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
  • Jisim molekul yang sangat rendah

2. Jisim Molekul Yang Sangat Rendah
Jika anda lihat dalam gambar diatas, bilangan asid amino dalam molekul biasa (300000 dalton) sangat besar dan sukar diserap oleh tubuh. Bukan tidak diserap langsung tetapi daripada 100% mungkin yang sampai kedalam sistem cuma beberapa %, secara mudahnya kurang dari 100%.
Berbeza dengan Collagen Powder, bilangan asid amino cuma 3 (1000 dalton) dan ini memudahkan penyerapan kedalam sistem badan. (Penyerapan Unggul) Jadi tiada yang terbazir dan kesan nya akan dapat dirasai lebih cepat!
Kolagen lain yang mempunyai jisim >300 000 dalton perlu melalui Stomach Digestion –> Intestinal Digestion –> Breakdown protein into amino acid..banyak kan prosesnye dan yang sampai ke lapisan dermis pun tidak 100%.
Shaklee Collagen Powder yg mempunyai jisim molekul 1000 dalton, sangat ringan dan mudah diserap ke lapisan dermis. HIGHEST ABSORPTION-WITHOUT DIGESTION
3. Lebih Daripada Hanya Kolagen

Lazimnya kalau kita beli kolagen, kolagen jelah kita dapat kan? Tapi berbeza dengan Shaklee ye..Shaklee Collagen Powder turut memberikan PENGHIDRATAN (MOIST), KEANJALAN (ELASTIN), DAN ANTIOKSIDAN.
Collagen Powder dilengkapi dengan asid hidraulik yang dapat mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 Liter air. How cool is that? Kolagen ikan, kerang-kerangan dan bakteria Lactobacillus acidophilus pula memberikan kesan elastik yang menakjubkan. Ianya mengekalkan keanjalan kulit tegang, boleh melantun apabila dicubit.
Kehadiran bakteria baik ni turut membantu dalam penyerapan unggul!
Collagen Powder Shaklee diperbuat daripada 7 ramuan khas. Memang perfect! Berikut secara ringkas fungsi-fungsi setiap ramuan tersebut :
  • Kolagen ikan: Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
  • Ekstrak kulit kerangan: mengandungi glukosamina sbg pelincir sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata
  • Lactobacillus acidophilus: Meningkatkan penyerapan kolagen
  • Ekstrak biji Camellia Japonica: Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan
  • Ekstrak Pfaffia: Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. Meningkatkan prestasi dan tenaga,
  • Vitamin C: Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.
  • Vitamin B2,B6: membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh.

Pendek kata, ia pilihan tepat bagi saya kerana Shaklee Collagen Powder memberikan keanjalan, penghidratan dan antioksidan.

* Collagen Powder Shaklee terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah dan menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu.Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
norliza
 Shaklee Independent Distributor (Shaklee ID : 1105185)
0177573421
erysliza@gmail.com

0 ulasan:

Catat Ulasan