Reason to stop Smoking

Assalamualaikum. Hai semua. Setelah beberapa Minggu berada di dalam draf, akhirnya dapat juga publish post tentang merokok ini.

Merokok ini bukan sahaja dikhususkan kepada golongan Lelaki, ia juga melibatkan wanita.

Some health problems related to smoking:
  • Lung cancer, emphysema
  • Heart disease
  • Chronic obstructive pulmonary disease
  • Cancer – Leukemia, throat, stomach, pancreatic, kidney, bladder, 
  • cervical
  • Respiratory disease – pneumonia, asthma
  • Reproductive - reduced fertility, pregnancy complications, low birth 
  • weight, Sudden Infant Death Syndrome
  • Low bone density, hip fractures
  • Peptic ulcer
  • Cataract
  • Damaged circulation, gangrene, amputation
  • Damaged taste buds, stained teeth
  • Dull skin, nicotine-stained fingers, premature wrinkles
  • Lack of energy and concentration

Merokok tidak sekadar memberi kesan kepada diri si perokok itu sendiri, tetapi turut mengheret orang terdeket bersama-sama.
1) Satu analisa dijalankan terhadap 27 kajian yang menunjukkan bagaimana merokok memberi kesan terhadap , kualiti, motiliti dan morfologi sperma.
2) Merokok juga boleh menyebabkan bilangan sperma merosot sebanyak 23% manakala motiliti sperma merosot sebanyak 13%.
3) Kajian juga ada menunjukkan bagaimana sekumpulan pesakit berjaya meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma tanpa sebarang bentuk rawatan lain, sebaliknya hanya dengan berhenti merokok.
4) Merokok mempunyai kesan sekunder terhadap kesuburan. Kesan sekunder bermaksud, bagaimana seorang wanita yang tidak merokok terjejas kesuburannya kesan daripada asap rokok suami. Kajian tentang perkara ini juga pernah dijalankan dan telah dibuktikan kebenarannya.
5) Kajian juga menunjukkan bahawa merokok menjejaskan kejayaan rawatan IVF dengan kaedah ICSI. ICSI ialah kaedah rawatan dimana satu sperma diambil dan dihalakan kearah ovum bagi membantu kejayaan proses persenyawaan.
6) Mungkin kita jarang jumpa wanita yang merokok, namun berikut kami dedahkan juga bagaimana rokok menjejaskan kesuburan wanita. Menurut Dr. David Ozonoff daripada Department of Environmental Health, Boston University, asap rokok mengandungi ’Polycyclic Aromatic Hydrocarbons’ (PAH). PAH ini didapati mampu mematikan sel telur di dalam ovari. Dr. Jonathan Tilly dari Massachusetts General Hospital, Boston pula telah membuat satu ujikaji terhadap tikus makmal dengan memberi pendedahan kepada unsur-unsur PAH. Mereka mendapati bahawa sel-sel telur tikus tersebut mati. Kemudian mereka telah membuat ujian yang sama terhadap sel-sel telur dari tisu manusia. Setelah beberapa hari, kesan yang sama juga didapati iaitu sel-sel telur tersebut mati.
Selain itu, adalah dipercayai bahawa merokok boleh menyebabkan seseorang wanita itu mengalami menopaus lebih awal.
Saya sudah tunjukkan bagaimana merokok menjejaskan kesuburan lelaki dan wanita.

Kini Kita lihat bagaimana Shaklee boleh membantu anda berhenti Merokok

==========================

Bagaimana Vivix Shaklee membantu dalam proses berhenti Merokok?
Gambar di atas menunjukkan struktur DNA seorang perokok yang telah tercemar dengan Nikotin.
DNA yang telah dicemari nikotin ini yang menyebabkan seorang perokok amat sukar untuk berhenti merokok.
Dalam terapi penggantian Nikotin, proses berhenti merokok dibuat dengan memberi dosage nikotin yang kecil sebagai menggantikan nikotin dari rokok.
Dalam kebanyakan kes berhenti merokok biasanya akan berlaku withdrawal symptom. Ia berlaku kerana badan seorang perokok sedang menyesuaikan diri dengan hidup tanpa Nikotin sedangkan dalam DNA mereka, nikotin tersebut masih ada.
Namun hal ini tidak berlaku dalam terapi berhenti merokok dengan Vivix Shaklee. Ini kerana Vivix membantu dengan cara membuang nikotin yang ada pada DNA tadi. DNA yang tercemar dengan Nikotin akan dipulihkan dan dimurnikan semula apabila nikotin yang melekat padanya ditanggalkan.
Hasilnya DNA akan kembali kepada keadaan asal, yang menyebabkan perokok akan mengalami :

  • Rasa pahit dan busuk bila merokok
  • Rasa semput dan sesak bila merokok
  • Yang mana akhirnya mereka sendiri akan berhenti dari merokok akibat dari rasa yang mereka alami.
Ramai pengguna yang telah berjaya berhenti merokok setelah mengambil Vivix. Antaranya ialah seperti yang anda lihat dalam gambar di bawah :
Seorang anak yang berjaya membantu ibunya berhenti merokok dengan ikhtiar Vivix Shaklee.
Jika anda dapat kenalpasti dalam sharing pengguna di atas, ada dinyatakan : Rokok rasa pahit.
Itulah yang berlaku bila DNA perokok sudah ditanggalkan Nikotin oleh Vivix Shaklee.

Ada orang bertanya ;

Apa beza Vivix Shaklee dengan kaedah berhenti rokok yang lain?

Bezanya ialah kaedah lain menggunakan pendekatan ‘penggantian nikotin’. Manakala Vivix pula menggunakan pendekatan ‘BUANG NIKOTIN“. Sebab itu lah perokok tegar yang berhenti rokok dengan Vivix akan rasa pahit dan tepu bila merokok selepas mengamalkan Vivix.
Selain tu yang bestnya Vivix Shaklee ni ialah bukan sekadar membantu perokok tegar berhenti merokok. Ia juga bantu memperbaiki tubuh mereka bermula daripada sel-sel selular. Maksudnya, bekas perokok tegar juga akan dapat kesan sampingan yang positif kepada kesihatan mereka.
Bagi yang perokok yang bersukan, anda pasti akan rasakan perbezaan sebelum mengamalkan Vivix dan selepas mengamalkan Vivix. Kalau dulu anda sering pancit, lepas ber Vivix anda pasti akan rasa lebih bertenaga dan tak pancit lagi.
Jom bertindak SEKARANG.
Berhenti Merokok.

0 ulasan:

Catat Ulasan